07.00 -22.00 alla dagar
08-530 60 412

F.A.Q

IT-Support i hemmet med RUT-avdrag

Allt går att lösa. Om det sedan är ekonomiskt lönsamt att göra vissa åtgärder kan man alltid diskutera. Vi väger alltid in detta innan vi ger någon som helst support som kostar pengar. Vi rekommenderar alltid att ni kontaktar oss med era problem antingen genom att ringa eller att maila oss så kan vi oftast göra en initial bedömning om problemet ni har kan lösas på ett kostnadseffektivt sätt.

Betalning sker genom faktura efter utfört jobb om inte annat avtalats. Betalningstiden är som regel 20 dagar.

Absolut kan vi göra det. Vi har kompetens inom nästan all form av IT- och hemelektronik och oftast är det även så att en del problem man har hänger ihop, genom att lösa det första problemet kan en del andra problem lösas per automatik.

Oftast kan vi lösa det mesta utan tidigare dokumentation men det kan vara bra att ha eventuella lösenord tillgängliga, det sparar tid. Ett annat bra tips är att dokumentera sina IT-problem, t ex ta ett foto på ett felmeddelande med sin telefon eller skriva ner när ett problem uppstår.

Våra tjänster faller under RUT-avdrag. Det betyder att du får 50% rabatt på arbetskostnaden som berättigad privatperson. Man kan få RUT-avdrag på maximalt 75 000 kr per år vilket betyder att man kan köpa tjänster för totalt 150 000 kr med fullt avdrag.

Avdraget på arbetskostnaden sker alltid direkt och du behöver således aldrig ligga ute med några pengar utan avdraget är redan gjort bid betalning. Avdraget är alltid på 50% men det finns en gräns för hur mycket totalt avdrag man får göra per år vilket går att räkna ut från denna länk hos Skatteverket.

Vi kan laga exempelvis datorer i verkstad i undantagsfall efter överenskommelse. Framförallt lagar vi hårdvara på plats så att ni inte behöver vara utan era produkter någon längre tid.

Ring mig
+
Ring mig!